Eğitim Durumları

Öğretim Stratejisi:

Sunuş yoluyla öğretim stratejisi  ve Araştırma soruşturma yoluyla öğretim stratejisi

Bu iki strateji bir arada yürütülecektir. En başta öğretmen merkezli bir sistem uygulanacak, konu öğrencilere ana hatlarıyla anlatılacaktır. Öğrenciler konuyu kavradıktan sonra hem kendi aralarında hem de internet üzerinden farklı okullardaki öğrencilerle çevrim içi gruplar oluştrurarak çalışma grupları halinde araştırmalar yapacak ve kendi içlerinde konuyu tartışacaklardır. Bu sayede kendi başlarına problemlerin farklarına varabilecek, çözümleri de yine kendi başlarına üreteceklerdir.


1.1. Öğrencilerden, bilişim teknolojileri alanında gelecekteki bir ihtiyaca yönelik bir aygıt tasarlamaları istenir. Bu aygıtı kağıt üzerinde tasarlayıp, sonra resim veya maket halinde sunmaları istenir.


1.2.Öğrenciler telif hakları konulu öğretmen tarafından belirlenen bir foruma üye olurlar. Konu hakkında birbirleri ve sınıf dışından bireylerle bilgi alışverişinde bulunurlar. Topladıkları bilgiler konusunda telif hakları konulu bir rapor hazırlarlar.



1.3. Öğrenciler okulda yapılan bir sınava müracaat etmek için TC kimlik numaralarını internet üzerinden bulurlar. TC kimlik numarasını bilen öğrenciler numaranın doğru olup olmadığı kontrol ederler. Bu tür işlemlerin internet üzerinden yapılmasının yararlarını sınıfta tartışırlar. E-devlet uygulamalarına başka örnekler verirler.


1.4.Öğrenciler İnternet üzerinden alışveriş yapılan bir siteye girerler. Çevrim içi olarak hizmet ve ürün satın alınırken hangi bilgilerin istendiğini belirlerler. Bu bilgileri vermenin ne gibi zararları olabileceği tartışılır. Çevrim içi alışverişin avantajları hakkında sınıfta tartışma yapılır.


1.5. Bilgisayardaki bilgilerinin internete bağlanıldığı anda başkaları tarafından kullanılabileceğini öğrencilere açıklanır. Bunun ne gibi sonuçlar doğurabileceği sınıfta tartışılır. Bilgilerin başkaları tarafından kullanılmaması için şifrelemenin ve Güvenlik Duvarlarının kullanılabileceği vurgulanır. Bir elektronik çizelgede oluşturulan dosyanın şifrelenmesi gösterilir.


1.6. Öğrencilere başka şehirden aynı sınıf ve yaşta öğrencilerden oluşan bir grup oluşturmaları istenir. Gruba istenen konuda bir anket gönderilerek cevaplar genel bir hesap tablosunda toplanır. Toplanan verilerden çeşitli grafikler çizilerek sonuçlar çıkartılır.


Öğretim Yöntem-Teknikleri :

Sunuş yoluyla
a. Küçük grup tartışması
b. Büyük grup tartışması

Araştırma Yoluyla 
a. Problem çözme
b. Soru-cevap
c. İşbirliğine dayalı (Kubaşık)


Öğrenme teknikleri kullanılacaktır.




Öğretim Materyali :

   Gerekli olan araç ve gereçler :

-Bilgisayar laboratuvarı
-Yeterli sayıda bilgisayar
-Projeksiyon cihazı
-İnternet bağlantısı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder